Campagne luchtkwaliteit

  • opdrachtgever: Milieudefensie
  • media: grafisch ontwerp

Case:

Hoofddoelen van de campagne Samen voor Gezonde Lucht zijn draagvlak creëren door te informeren, mensen mobiliseren en druk zetten op de politiek. Door heel Nederland werd de luchtkwaliteit gemeten en daarover is actief gecommuniceerd.

> bekijk aanpak

Aanpak:

Om deze langlopende campagne een herkenbaar gezicht te geven, heb ik een campagnestijl ontwikkeld met kleuren, beeldbehandeling en een campagnevignet. Op basis daarvan heb ik infovisuals, flyers, posters, brochures en rapportages gemaakt. Voor de publiciteitsacties waren er onder andere banners, beachflags, XL cheques in dezelfde stijl. Door bij alle publicaties rekening te houden met hergebruik van elementen konden nieuwe items snel en efficiënt worden geproduceerd.

< verberg aanpak

Resultaat:

De consequente vormgeving droeg bij aan de herkenbaarheid van de campagne. De meetrapportages zijn breed gedeeld en opgepakt, en in 2016 werd de petitie aan de Tweede Kamer door ruim 81.000 mensen ondertekend.